Paper de l'educadora


La implicació del personal educatiu d’aquest projecte ha de ser activa. L’equip educatiu es reunirà periòdicament, cada dimarts de 17.00 h fins a les 18.30 h per tal de planificar les activitats de la setmana, fer avaluacions d’activitats ja realitzades, fer correccions i tractar assumptes de la llar, els infant i l’educació. En aquestes sessions es debatrà i planificarà com aniran les activitats, si cal fer alguna adaptació en l’activitat per tal de què s’adapti a les necessitats dels infants.


Abans de cada sessió, mitja hora abans, una de les educadores es dedicarà a preparar els materials, espai i tot el necessari per poder realitzar l’activitat. Un cop acabada l’activitat, l’educadora o educadores que hagin participat en l’activitat anotaran en una llibreta tot el que hagin observat en ella per tal de tenir clars els punts dèbils i forts i poder millorar-los en la pròxima sessió.


El paper de l’educadora de manera general és :

  • Estimular l’infant en els seus processos cognitius.
  • Promoure la interacció amb els companys.
  • Proporcionar als infants seguretat i afecte.
  • Ser un bon model a seguir.
  • Atendre les necessitats bàsiques dels infants.
  • Vetllat per la seguretat integral de l’infant.
  • Crear un ambient adequat, que proporcioni a l’infant situacions o problemes per resoldre, que el facin modificar els seus esquemes d’actuació habituals.
  • Ser comprensiu/va amb determinats comportaments que pot tenir l’infant i ajudar-lo a entendre la seva pròpia personalitat.
  • Promocionar la companyonia, proporcionar als infants moments de relació entre companys, realitzant activitats en grup que promoguin la cooperació.
  • Ha de saber escoltar i saber observar.
  • Ser dinamitzador de les activitats però també ser capaç de quedar-se al marge perquè els infants actuïn lliurement.

No hay comentarios:

Publicar un comentario